صراط مستقیم

فرهنگی،اعتقادی،اجتماعی

صراط مستقیم

فرهنگی،اعتقادی،اجتماعی

صراط مستقیم

من، علی سهراب پور، متولد شهرستان کازرون (استان فارس) و فعلا در حوزه علمیه کازرون مشغول به تدریس هستم.
تمام تلاش من این است که بتوانم خدمتی از لحاظ فکری و اعتقادی به دوستان عزیزم کرده باشم.

آخرین نظرات

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

در تعطیلات ایام نوروز بود که حساب توئیتری آقای هاشمی رفسنجانی؛در تاریخ 5 فروردین توییتی را با این جمله که"دنیای فردا دنیای گفتمان هاست، نه دنیای موشک ها" منتشر کرد.

با توجه به آزمایشات موشکی ایران و مخالفت و زیاده خواهی غرب در مورد آن، طبیعتا این جمله دارای پیام بود.و لذا دلسوزان به انقلاب به مخالفت با آقای هاشمی پرداختند و در اقدامی کم سابقه بخاطر اهمیت موضوع شخص مقام معظم رهبری نیز در تاریخ 11 فروردین در دیدار با مداحان فرمودند:

 "اینکه بعضی‌ها بیایند بگویند «فردای دنیا، فردای مذاکره است، فردای موشک نیست»، این حرف اگر از روی ناآگاهی گفته شده باشد، خب ناآگاهی است، اگر از روی آگاهی گفته شده باشد، خیانت است. چطور [چنین چیزی] ممکن است؟"

بعد از این موضوع گیری مقام معظم رهبری بود که انتقاد به هاشمی رفسنجانی بیشتر شد و توقع می رفت ایشان بخاطر این موضوع گیری که قطعا مخالف با مصالح کشور بود؛ عذرخواهی کنند.

اما متاسفانه خبری نشد و فقط بعضی از رسانه های نزدیک به وی سعی کردند در مطالبی متناقض بگویند توییتر هاشمی ربطی به ایشان ندارد و اصلا این توییتر توسط ایشان اداره نمی شود.

جریان ادامه داشت تا اینکه در تاریخ 15 فروردین هاشمی رفسنجانی بالاخره موضع گیری کرد و گفت:" نقل این جمله برای من هم تازگی داشت و گفتم که اصل آن جمله را بیاورند که آوردند و دیدم که مربوط به تاریخ 14 آبان 1387 یعنی هفت سال قبل و در مصاحبه‌ی مفصل با یک گروه فیلمساز هلندی با موضوع «تاریخچه کاربرد سلاح‌های شیمیایی علیه ایران»، است

هاشمی با ابراز تأسف از تحریف و تقطیع خودسرانه این جمله و سوء برداشت از آن و تعجیل بعضی از جریان‌ها و گروه‌ها برای سوء استفاده از این جمله، گفت: اولاً به عنوان کسی که در طول دوران زندان ستمشاهی، قرآن تفسیر می‌کردم، مصداق و تفسیر عملی آیه‌ «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم» را در شرایط موجود که دشمنان، انقلاب، ایران و اسلام را تهدید می‌کنند، تجهیز قوای نظامی کشور، از جمله تقویت قدرت موشکی کشور را لازم می‌دانم. ثانیاً اگر عامه‌ی مردم هم ندانند، مسؤولان به ویژه نظامی‌ها، به خوبی می‌دانند که صنایع موشکی در زمان جنگ که من فرماندهی آن را داشتم، از صفر توسط نیروهای جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و ارتش شروع شد و بعدها در زمان ریاست جمهوری‌ام تقویت شد و من همیشه بر ضرورت تکمیل و تقویت پروژه‌ی موشکی ایران به عنوان قدرت دفاعی و بازدارنده تأکید داشته و دارم"

حال با توجه به سخنان ایشان و با عنایت به اینکه مفهوم این حرف آنست که آن توییتر ربطی به من نداشته چندسوال را مطرح می کنم:

1.    1.اگر این توییتر ربطی به ایشان نداشته و فقط سایت ایشان رسما مربوط به ایشان است و واقعا دیگر شبکه های اجتماعی مربوط به ایشان نیست پس چرا سایت رسمی ایشان در تاریخ 12 دی 94 به نقل از توییتر ایشان تیتر می زند "توییتر هاشمی برای سال نو میلادی".اگر توییتر مربوط به ایشان نبوده، چرا سایت رسمی وی اینگونه عمل می کند؟آیا این تناقض نیست؟

3.     2.به فرض که نظر ایشان مخالف با توییتر منتشره بوده،چرا ایشان وقتی دیدند افراد دلسوز انتقاد کردند و دشمن هم سوء استفاده کرد؛ اطلاعیه ندادند و آن را تکذیب ننمودند؟چرا 10 روز سکوت کردند؟چرا وقتی با تشر و موضع گیری قاطع رهبری مواجه شدند به فکر تکذیب و توجیه افتادند؟

4.     3.فرض می گیریم ما چیزی را نمی فهمیم،ما عجولانه موضع می گیریم،ما آقای هاشمی و مواضع ایشان را خوب نمی شناسیم.آیا مقام معظم رهبری هم اینگونه هستند؟یا قضیه چیز دیگری بوده و آقای هاشمی الان سعی می کنند؛طوری دیگر جلوه دهند؟

5.    4. آیا اگر ایشان در سال ها پیش موافق تجهیز موشکی ایران بوده اند لزوما دلیل می شود که امروز هم در این شرایط، نظرشان همان است؟آیا ایشان در بعضی مسائل مخالف نظرات پیشین خود موضع نگرفته اند؟

 

در پایان به نظر می رسد آقای هاشمی بهتر است برای شعور و فهم مردم احترام قائل شوند و سعی کنند به جای طلبکاری و اتهام زنی به دیگران که عجولانه و غیر منصفانه حرف زده اند،از کار خود عذرخواهی کنند.


لازم است یادآوری کنم که مطالب فوق به معنای تایید مطالب مختلفی که علیه آقای هاشمی می گویند و می نویسند نیست بلکه صرفا یک نقدی بر موضع گیری ایشان می باشد

 

 

 

  • علی سهراب پور