صراط مستقیم

فرهنگی،اعتقادی،اجتماعی

صراط مستقیم

فرهنگی،اعتقادی،اجتماعی

صراط مستقیم

من، علی سهراب پور، متولد شهرستان کازرون (استان فارس) و فعلا در حوزه علمیه کازرون مشغول به تدریس هستم.
تمام تلاش من این است که بتوانم خدمتی از لحاظ فکری و اعتقادی به دوستان عزیزم کرده باشم.

آخرین نظرات

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

جناب آقای حسن روحانی منتخب مردم؛ یکی از شعارهای اصلی خود را « اعتدال » بیان می کنند.

اعتدال یک مسئله ای است که هم عقل و هم شرع آن را تایید می کند و کسی در درست بودن آن شکی ندارد.

اما اگر تعریفی درستی از آن ارائه نشود؛ حتما مورد سوء استفاده ی عده ای قرار خواهد گرفت. برای روشن شدن مسئله یادآوری می کنم زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی را. ایشان یکی از شعارهای خود را آزادی بیان کردند اما دیدم به خاطر این که ایشان تعریفی صحیحی از آن ارائه ندادند اطرافیان ایشان چقدر سوء استفاده از آن نمودند و به نام آزادی چه کارها که نکردند.

لذا لازم است جناب آقای روحانی برای جلوگیری از سوء استفاده تعریف خود را از اعتدال بیان کنند تا همان ضرری که از آزادی این کشور دید از اعتدال نبیند

  • علی سهراب پور

بالاخره یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و جناب آقای حسن روحانی با رای مردم به این سمت انتخاب شدند. ضمن تبریک به ایشان و آروزی موفقیت در وظایفشان نکته ی به عرض می رسانم:

چهار سال پیش وقتی دهمین انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و جناب آقای احمدی نژاد با رای بالایی منتخب مردم شد، همه توقع داشتن کاندیداها و جریان های رقیب با پذیرفتن رای مردم و تمکین به قانون ضمن قبول نتیجه به کاندیدای پیروز تبریک می گفتند.و اخلاق و مردم سالاری خود را ثابت می کردند. کاری که امسال از کاندیداهایی که پیروز نشدند همه دیدند.

اما متاسفانه چهار سال پیش همه خلاف آن را دیدیدم.کاندیداهایی که تا روز قبل از آن؛ همه دم از قانون و اخلاق می زدند به یک باره؛ نه قانون را رعایت کردند و نه اندکی اخلاق در عمل نشان دادند. و ای کاش این گونه نمی شد و جشن ملت را آنگونه خراب نمی کردند.

حتی آن روز بعضی از مسولین کشور مثل رئیس مجلس خبرگان آن زمان؛ در اظهارت عجیبی به جای این که به کاندیداهای معترض گوشزد کند که به هیچ وجه کار شما صحیح نیست و حق به هم زدن آرامش جامعه را ندارید؛ و تمام قد از عدم تقلب در انتخابات دفاع می کرد؛خود به گونه ای سخن می گفت که کانه در انتخابات تقلبی صورت گرفته و کاندیداهای معترض حق دارند این گونه عمل کنند. و جالب اینجاست که همان مسئول امسال می گوید در این انتخابات هیچ شبهه و مشکلی وجود ندارد.

امیدواریم این گونه رفتارهای دوگانه دیگر از کسی سر نزند. و همه در عمل و در زبان اخلاق مدار باشند.

  • علی سهراب پور